Generalforsamling 03.04.08 Strøby Borgerforening

Referat

Torsdag den 03. april 2008 kl. 19 blev der afholdt generalforsamling for Strøby Borgerforening.

Formanden Mikkel Sabroe bød velkommen til de godt 30 fremmødte, og foreslog Erik Løvgren Jensen som ordstyrer, det blev vedtaget.

Mikkel Sabroe fremlagde bestyrelsens beretning og nævnte nogle at de ting som borgerforeningen har beskæftiget sig med det sidste år.

·        Fibernet: Vi har samarbejdet med SEAS/NVE.

·        Kirkestien: Vi har sammen med Entreprenør Jens Laursen fået kørt to store læs stabilgrus på Strøbysiden. Vi har udbedret de ”værste” mangler på broens gelænder.

o   Ønsket for 2008 er at stien på Tårnby siden skal fyldes op

o   Vi skal have broen lavet så den er sikkerhedsmæssigt forsvarlig

o   Vi skal have øget tilgængeligheden til Ådalen

·        Trafikken gennem byen:

o   Vi har uden held forsøgt at få kommunen i tale

·        Legepladsen på Blommevej

o   Der er blevet ryddet op

o   Vi er i gang med at iværksætte en plan!

·        Flagregler: Borgerforeningen har en plan for hvordan vi som by kan fastholde en gammel flagtradition

Hvad har vi så opnået:

Fibernet i byen

Hjemmeside www.strøby-borgerforening.dk

Vejen mellem Vindspinderivej og stranden forblev åben for offentligheden

Kirkestien er blevet renoveret

Aktive udvalg

Ønsket for fremtiden:

Samarbejde mellem foreningerne

Åbne udvalg

Øget synlighed

Der var en fin dialog især om påfyldningen af Kirkestien om valg af materiale.

Formandens beretning blev godkendt.

Så blev det kasserer August Hansens tur til at aflægge sin beretning, som blev godkendt uden spørgsmål.

På valg var formanden. Mikkel Sabroe blev genvalgt som formand.

Nyt bestyrelsesmedlem blev Heidi Larsen, mens Janne Melcher som i årets løb var trådt ind i bestyrelsen blev genvalgt begge for 2 år.

Der blev valgt 2 suppleanter for 1 år, Belinda Løve Hansen (genvalgt) og Inge Janning (nyvalgt)

Som revision genvalgtes Anders Pedersen, og som revisorsuppleant genvalgtes Uffe Harhorn.

Så var det igen kassererens tur, nemlig til fremlæggelse budget og forslag til medlemskontingent. Medlemskontingentet har hidtil været på frivillig basis og selvom indtægten herfra er den eneste indtægt Borgerforeningen har, blev det foreslået at fortsætte på disse frivillige bidrag.

Der var indkommet 1 forslag til behandling, som gik på småjustering af vedtægternes §§ 3 og 5, så de blev tidssvarende.

Så nåede generalforsamlingen til punktet Evt. og her kom flere ting frem.

Endelig blev det tid til ost og rødvin, og en kort pause.

Herefter fortsatte generalforsamlingen med de punkter som bestyrelsen havde sat på dagsordenen til diskussion. Med til generalforsamlingen var inviteret forskellige lokale foreninger:

·        Strøby Forsamlingshus

·        Strøby Husflidsforening

·        Foreningen for børnenes juletræ i Strøby

·        Danmarks Naturfredningsforening lokalafdeling Stevns

·        Tryggevælde- og Stevns Ådals Bevarelse

·        Strøby kirke

Alle foreninger tog med glæde mod tilbuddet om et samarbejde og der blev straks nedsat forskellige arbejdsgrupper og der blev sendt lister rundt som man kunne skrive sig på, så bestyrelse kan lave nogle kontaktlister.

Inge Ambus fra Danmarks Naturfredningsforeningen udtrykte sammen med andre stor glæde over arbejdet med Kirkestien.

Svend Keil fra Tryggevælde- og Stevns Ådals Bevarelse glædede sig også over et fremtidigt samarbejde og fortalte at de havde 13 forskellige arbejdsgrupper.

Erik Gersted fra Strøby Husflidsforening fortalte at det efterhånden er blevet en hensygnende forening, og udtrykte at alt hvad der kunne give bygningern liv og mening er velkomment.

Der blev oprettet følgende arbejdsgrupper :

·        Ådalen/Kirkestien

·        Aktiviteteter i Strøby

·        Trafikken i Strøby

Strøby Borgerforeningshjemmesiden www.strøby-borgerforening.dk  skal være der hvor de forskellige foreninger får deres link på og hvor borgerne også kan læse om de øvrige foreninger og deres aktiviteter. Det blev pointeret at intet kommer på hjemmesiden af sig selv, så man skal huske at levere materiale til webmaster Dan Janning på stroeby.borgerforening@hotmail.com

Generalforsamlingen sluttede ved 21-tiden.